Yönetmen: Ritwik Ghatak
Senarist: Ritwik Ghatak (senaryo), Shaktipada Rajguru(Orijinal roman)
OYUNCULAR
Supriya Choudhury,
Anil Chatterjee,
Niranjan Ray,
Gita Ghatak,
Bijon Bhattacharya,
Gita Dey,
Dwiju Bhawal,
Gyanesh Mukherjee,
Ranen Ray Choudhury
Release dates
Senarist: Ritwik Ghatak (senaryo), Shaktipada Rajguru(Orijinal roman)
OYUNCULAR
Supriya Choudhury,
Anil Chatterjee,
Niranjan Ray,
Gita Ghatak,
Bijon Bhattacharya,
Gita Dey,
Dwiju Bhawal,
Gyanesh Mukherjee,
Ranen Ray Choudhury
Release dates
KONU
"Başkaları yerine acı çeken, sonsuza kadar acı çeker" sözü, trajediye
yakın bir melodram olan, Ritwik Ghatak'ın en ünlü filminden bir
karakteri anlatabilecek bir söz. Filmin kadın karakterinin trajik
kusuru, bir ihmal suçudur: en çok sevdiği kişilere, kendisine ve
hayallerine yapılan adaletsizliklere isyan etmeyi beceremez. Nita
(Supriya Choudhury) gece gündüz Bangladeş göçmeni ailesini bir arada
tutmak için çalışır. Babası çok az kazanan bir öğretmendir. Büyük
ağabeyi, şarkıcı olmak isteyen bir sanatçı olarak, ailesinin diğer
fertlerinin kullanamadığı boş zamanı kullanmak ister. Bu arada annesi de
Nita'nın müstakbel eşi olan fen öğrencisinin bilime olan eğilimini
Nita'nın kardeşine aktaracağı umudunu taşır.
Meghe Dhaka Tara (Bulutun Gizlediği Yıldız), gönül tellerinizi titreten, akıldan çıkmayan, kompozisyonları çok güzel olan bir film; dahası yönetmenine Hindistan'da ender görülen bir ticari başarı kazandırmış. Göçmenlerin zor yaşam koşullarını dolaysız bir şekilde anlatıyor olsa da filmin politik yönü, Subarnarekha (Subarna Irmağı, 1965) ve Titash Ekti Nadir Naam (Titash Adında Bir Irmak, 1973) başta olmak üzere Ghatak'ın sonraki filmlerinde olduğu kadar açık değil. Filmin sonlarına doğru, önemli bir sahnede, yaşlı adam bir yandan topallarken "Kimseyi... suçlamıyorum," der. Bu sahneyi Ghatak'ın mizanseni, dışavurumcu ses tasarımı ve sevdiklerinizi kaybetme hissini anlamak için görmeniz gerekir.
Meghe Dhaka Tara (Bulutun Gizlediği Yıldız), gönül tellerinizi titreten, akıldan çıkmayan, kompozisyonları çok güzel olan bir film; dahası yönetmenine Hindistan'da ender görülen bir ticari başarı kazandırmış. Göçmenlerin zor yaşam koşullarını dolaysız bir şekilde anlatıyor olsa da filmin politik yönü, Subarnarekha (Subarna Irmağı, 1965) ve Titash Ekti Nadir Naam (Titash Adında Bir Irmak, 1973) başta olmak üzere Ghatak'ın sonraki filmlerinde olduğu kadar açık değil. Filmin sonlarına doğru, önemli bir sahnede, yaşlı adam bir yandan topallarken "Kimseyi... suçlamıyorum," der. Bu sahneyi Ghatak'ın mizanseni, dışavurumcu ses tasarımı ve sevdiklerinizi kaybetme hissini anlamak için görmeniz gerekir.
https://mega.nz/#!OQowVTSC!h0L_nFfMNU46cibJgHr53Q_FK2P0pKKcqcqr29AWJRs
https://mega.co.nz/#!IpNhiJ6K!UdNeXsr4HA8iYSu801e7ofVqx0hHMh1cfZOZlSlMGyE
https://mega.co.nz/#!Z1EjAZTB!1CTFdv91oKPFvFoPb5gL2544r-ppmZ5_0fKMLtpORDM
https://mega.co.nz/#!95Ng3RCZ!jSIz5kI_aBj2gvXQus-hTLYQzXSHB2LlX7UEIKioGKM
https://mega.co.nz/#!Jl13BASZ!QqFMeVg7CNIrcHS6CJlUbBAfm-kxh-w_LbAWuN-30kQ
https://mega.co.nz/#!IpNhiJ6K!UdNeXsr4HA8iYSu801e7ofVqx0hHMh1cfZOZlSlMGyE
https://mega.co.nz/#!Z1EjAZTB!1CTFdv91oKPFvFoPb5gL2544r-ppmZ5_0fKMLtpORDM
https://mega.co.nz/#!95Ng3RCZ!jSIz5kI_aBj2gvXQus-hTLYQzXSHB2LlX7UEIKioGKM
https://mega.co.nz/#!Jl13BASZ!QqFMeVg7CNIrcHS6CJlUbBAfm-kxh-w_LbAWuN-30kQ
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder